"Dünya ise; bütün şa'şaasıyla ahirete nispeten bir zindan hükmündedir.." BEDİÜZZAMAN

2 Ocak 2011 Pazar

BİR ÇİĞKÖFTE CANAVARI OLARAK BEN...:)


Hafta sonu eşim ne yiyelim dediği zaman aklıma gelen şey genellikle hep aynı oluyor.. Çiğ köfteeee...... Ben bulgurla yapılan hemen herşeyi çok seviyorum. Ama eşim öyle değil.. Ben de ikimizin de ortak tutkusu olan çiğköfteyi tercih ediyorum çoğu zaman.. Daha önce burada etsiz çiğköfte ve yapımı ile ilgili bilgiler paylaşmıştım. Bu seferki eşimin daha çok sevdiği etli olandan. Önceleri eşim yoğuruyordu ama artık ben devraldım. Etsizi yoğurabildiğimi görünce bunu da yapabilirim diye düşündüm. Sonuç iyi olunca eşim de bu işe çok sevindi..:) Benim için ise sorun yok.. Sevdiğim şeyleri yapmak bana pek zor gelmiyor..
Eşim ilk zamanlar gerçekten çok şaşırıyordu. Evlenmeden önce ayda en fazla 1 kez çiğköfte yerlermiş. Ben ise uzun süre ayırabileceğim yemek yapımlarında genellikle çiğköfteyi tercih ediyorum. Bu da aşağı yukarı her haftasonuna tekabül ediyor:) Düşünün kendisi doğu kökenli benim ise uzaktan yakından alakam yok(tu). İşte bu yemek meselesinin memleketle ilgisinin olmadığını düşünüyorum. Damak tadım güneydoğu mutfağına gerçekten çok uyuyor. Onun için buraya gelince hiç zorlandım. Bilakis  yapılan tüm yemekleri bayıla bayıla yiyorum:)
Resimler geçen hafta yoğurduğum çiğköfteye ait. Çiğköfte yanında yapılan bol salata, her nevi yeşillik, ayran ve ev yapımı ince yufka ekmeğiyle harika oluyor. Çiğköftenin yörelere göre değişen pek çok tarifi var. Buralarda yapılana çok fazla et konmuyor. Etin özelliği de hiç yağ içermemesi.. Geri kalanı da biraz sabır istiyor. Yaklaşık bir saat kadar yoğurmak gerekiyor. Tabiki malzemenin miktarına ve yoğuran kişinin maharetine göre değişebilir. Ben iki kişilik yaptığım için yoğurmak çok da uzun sürmüyor. Ama ben yoğurmakla uğraşamam diyenler için makinası da mevcut:) Ben burada Suriye'den gelen makinaları gördüm onun için markasını bilmiyorum. Ama muhakkak Türk markalarında da vardır. Zaten çok kompleks bir makina değil. Bir çeşit kıyma makinası gibi.. Onunla da yapmak gayet pratik oluyor..
Çiğ köftenin tarifine gelince burada etsiz olanı anlatmıştım. Hemen hemen herşeyiyle aynı buna sadece iyi çekilmiş yağsız et ilave ediliyor. Ayrıntılı tarif isteyen olursa anlatabilirim.. Herkese sevgiler ve iyi haftalar... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder