"Dünya ise; bütün şa'şaasıyla ahirete nispeten bir zindan hükmündedir.." BEDİÜZZAMAN

26 Aralık 2010 Pazar

EV YAPIMI LAHMACUN

 
Daha önce bir yazımda da bahsetmiştim. Eşimin buradaki akrabaları gerçekten çok iyiler. Bize çok değer veriyorlar ve yardımcı oluyorlar. Allah hepsinden razı olsun. İşte onlardan biri olan babaannem geçtiğimiz cuma günü bizi öğle yemeğine çağırmıştı. Yemekleri çok nefis oluyor. "Eli lezzetli" derler ya işte öyle biri:)  Hepsi bir tarafa oraya gittiğimizde bizim için ne yapacağını şaşırıyor. Beni yerimden kaldırmak istemiyor. Öyle az gittiğimizden falan da değil. Haftanın birkaç günü bizi yemeğe çağırıyor sağolsun. Tam bir süper babaanne:) Maşallah, barekallah... Onu gördükçe rahmetli babaannemi anımsıyorum, bize olan ilgisini, yumuşak huyluluğunu.. Kimse kimsenin yerini tutamaz orası muhakkak ama eşimin babaannesini de gerçekten çok seviyorum. Allah başımızdan eksik etmesin, hayırlı uzun ömür versin inşaallah.. Cuma günkü menümüzde babaannemin enfes lahmacunu vardı. Burada anlattığım fırında pişmiş olanlardan. Lezzeti gerçekten bir başka. Ellerin dert görmesin babaannecim:) 
Yanında da bol naneli cacık ve salata... Babaannem öye bazı yaşlılarda olduğu gibi kendini salmış, dünyadan bihaber bir kişi değil. Güncel olayları, haberleri takip eder. Evin gelir gider dengesini ayarlar.. Maşallah yaşına göre zeki ve dinç.. Bizi yemeğe çağırdığında da baştansavma bişeyler yapmaz hiçbir zaman. Özenli ve lezzetli yemek pişirir. Salata, cacık, ayran mutlaka bulunur. Yemekten sonra da mutlaka meyvemizi yedirir. Dedim ya süper babaanne:) Hatta geçen gün biz sofraya oturmaya hazırlanırken elinde bir tabakla geldi. "Semam sen bundan seversin, sana haşladım içine ne katıcaksan kat da öyle getireyim sofraya" dedi. Bir de baktım bana brokoli almış, haşlamış. O kadar mutlu oldum ki. Sizi böyle seven, düşünen birilerinin olduğunu görmek insanın çok hoşuna gidiyor. Hatta o arada ablam aramıştı. Ona da valla babaannem kendini aştı bana brokoli pişirmiş dedim. Sonuçta burada pek yenmeyen bir yemek sırf ben seviyorum diye aklına gelmiş, almış ve büyük ihtimalle hayatında ilk kez pişirmiş. Annem de her zaman söylüyor böyle iyi insanların yanında olduğunu bildiğim için burada rahat durabiliyorum diye. Onların bunca iyiliklerine ve iyi niyetlerine karşılık inşaallah ben de onları mutlu edebiliyorumdur. Elimden geldiğince hassas davranmaya çalışıyorum. İnşaallah onlar da benden memnundur. Yazıyı okuyanlardan ricam bir "maşallah"ı esirgememeleri.. Herkese sevgiler..

3 yorum:

  1. maşallah canım. çok sevindim. ailenden uzaksın ama Rabbim korumuş seni, iyi insanlarla karşılaştırmış. maşallah. süperbabanneye de Allah uzun ömür versin :) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Oh oh oh oh afiyet şekerler olsun:)

    YanıtlaSil
  3. &yemyeşildeniz: çok saol canım Allah razı olsun.. gerçekten dediğin gibi Rabbim güzel insanlarla karşılaştırdı çok şükür.. sevgiler benden de:)

    &şanslı: saol canım teşekkür ederim.. sevgiler:)

    YanıtlaSil