"Dünya ise; bütün şa'şaasıyla ahirete nispeten bir zindan hükmündedir.." BEDİÜZZAMAN

1 Kasım 2010 Pazartesi

KUSKUS SALATASI...

Dün ilk kez kendi başıma misafir ağırladım. Akşam çaya gelen misafirlerim olmuştu ama gündüz -annem veya kayınvalidem olmadan- ilk defa  tek başıma  hazırlık ve servis yaptım. Heyecandan olsa gerek sabah erken uyandım. İlk iş yapacağım poğaçanın hamurunu mayalamak oldu. Çünkü poğaçayı ne kadar erken mayalarsam o kadar iyi kabaracaktı. Gerçekten de öyle oldu. Puf puf poğaçalarım oldu, çok şükür beğenildi ;) İkram ettiklerimden biri de yukarıda resmini görmüş olduğunuz kuskus salatasıydı. Yapımı basit, hafif ve lezzetli bir tarif. Öncelikle kuskusu bol suda haşladım. Haşlanmış kuskusu süzgeçe aldıktan sonra biraz soğuk suyun altında tuttum ki birbirine yapışmasınlar. Daha sonra haşlanmış havuçları ve kornişon turşuyu küp küp doğradım. İsteğe göre ayarlanabilecek ölçüde maydanozu ince ince kıydım ve 1 kutu konserve mısırla birlikte diğer malzemeleri haşlanmış kuskusa ilave ettim. İçine yaklaşık olarak 1 limonun suyu, biraz sıvı yağ ve tuz ekleyip güzelce karıştırdım. Sonuç: herkes beğendi ve tabağındakinin hepsini yedi :):):)
Bu arada belirtmeden edemiycem eşimin halası ve yengesi gelirken pasta ve ev yapımı kadayıf getirmişlerdi. Onlarla birlikte ikram daha da zenginleşti. Gerçekten buraya kolay alışmamın en önemli sebeplerinden biri de eşimin özverili akrabaları. Bana gerçekten her konuda çok yardımcı oluyorlar. Özellikle halam ve yengem (bir de babannem) bunların başında geliyor: Hepsini gerçekten çok seviyorum. Allah herkese böyle güzel insanlarla akraba olmayı nasip etsin. Böyle kişilerin arasında olduğum için ne kadar şükretsem az..

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım,çok güzel olduğu görüntüsünden belli..Rabbim mutluluğunuzu daim etsin inşallahh..Ne güzel insanın çevresinde yardımcı olan sevgi dolu kişilerin var olması..

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun iyi dilekleriniz için. Çok mutlu ediyorsunuz yorumlarınızla, teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil