"Dünya ise; bütün şa'şaasıyla ahirete nispeten bir zindan hükmündedir.." BEDİÜZZAMAN

8 Şubat 2011 Salı

DİYARBAKIR-MARDİN-NUSAYBİYE

Geçen Cumartesi-Pazar eşim, annem, ablam ve eniştemle birlikte eniştemin memleketi olan Mardin'e gitmeye karar verdik. Ablam ve eniştem 15 tatil fırsatıyla bize gelmişlerdi. Annem de bir süredir bizdeydi. Hepimiz biraradayken kısa bir gezi yapalım dedik. Vakit azdı, hava soğuktu lakin biz çok istekliydik..:) Gezilmesi gereken heryeri göremedik belki ama kısa zamana güzel şeyler sığdırdığımızı düşünüyorum.. Bol resimli uzuuun bir yazıya hazır mısınız?.. Başlıyorum..:)
Sabah henüz güneş doğmadan yola çıktık. Güneşin doğuşunu görmek çok güzeldi. Bu anı fotoğraflamak da.. İlk olarak Diyarbakır'a uğradık. Şehre girdiğimizde yol kenarlarındaki ve refüjlerdeki çiçeklerin bembeyaz hali çok dikkatimi çekti.

Hiç biryerde kar emaresi görünmediği için çiçeklerin üzerindekinin kar olduğunu idrak etmem biraz zaman aldı. Taa ki arabadan inip yakından bakana kadar..:) Ama öyle muntazam ve güzel bir görünüşü vardı ki... Tefekkür etmemek imkansız..
Diyarbakır'a sadece uğrayıp geçecektik. Ama bunca yolu gelmişken en azından bir kaç yer görelim dedik. Üstteki resim eski Diyarbakır'ı çepeçevre saran surlardan bir kesit.. Çin Seddinden sonra  dünyanın en uzun surları Diyarbakıra aitmiş.. Öyle ki bu surların üzerinden gidilerek eski Diyarbakır tabir edilen kısım tamamıyla görülebiliyormuş..

Bunlar da surların içinden görüntüler.. İçeride geleneksel motiflerle oluşturmuş küçük küçük bölümler var. Buralarda oturup çay içebilir, çiğköfte yiyebilirsiniz.. Yurdum insanının ticari kafası..:)
Surları hızlıca turladıktan sonra Gazi Köşküne doğru yol aldık..
Gazi Köşkü Atatürk'ün ölümünden kısa bir süre önce Diyarbakır'a geldiğinde kaldığı yer.. Belediye tarafından satın alınıp restore edilmiş.. Buraya gelen ziyaretçilerin de uğrak yerlerinden biri..

"Gazi Köşk'ünün alt katındaki odanın görüntüsü"

"Gazi Köşk'ünün üst katında bir oda"

Gazi Köşk'üden sonra rotamızı Mardin merkeze doğru çevirdik. Mardine varmadan yol üzerinde "Sultan Şeyh Musa" diye anılan mübarek bir zatın türbesine uğrayıp dua ettik. Oralarda bilinen ismi "Sultan Şehmus". (Bu Allah dostuna hürmeten Mardin ve çevresinde "Şehmus" ismi sıkça tercih edilirmiş.)

Diyarbakır'dan yaklaşık 1 saat süren yolculuğun ardından Mardin merkeze vardık. Burada ilk olarak uğradığımız yer Kasımiye Medresesi oldu.
Kasımiye Medresesi'nden Mezopotamyanın görünüşü harika.. Mezopotamya Ovası ayaklarınızın altında....

Sol tarafta az bir kısmı görünen kapı "Ulu Cami"ye açılıyor. Malesef burada tadilat olduğundan dolayı camiyi gezemedik. Taştan dar tipik bir Mardin sokağı..
Bu resmi çarşıda bir dükkanda çektim. Bunlar "Bıttım Sabunları"...  Mardinde bu sabunlar da ünlüymüş... Çeşitli türleri var.. Defneli, zeytinyağlı vs.. Değişik saç tiplerinde -özellikle kepekli ve dökülen saçlar- kullanılıyormuş. Daha önceden methini duymuştum. Biz de aldık. Bakalım kullanmaya cesaret edebilirsem sonuçlarını yazarım..:)
Mardin'in meşhur taş evlerinden bir görüntü.. Mardin'de dikkatimi çeken şeylerden biri bazı yeni yapıların eski mimariye sadık kalınarak yapılması... Mesela yeni kurulan Artuklu Üniversitesi de bu doku esas alınarak yapılmış.. Tabi şehrin yeni kurulan kısımlarında çok katlı modern binalar da mevcut..

Bu kervansaray şimdi otel olarak kullanılıyor. İçini gezmek için zamanımız kalmadı ama dıştan görünüşü de harikaydı.
Mardin'den Nusaybiye'ye giderken artık hava kararmıştı. Bu da Mardin'in gece ışıklarla donatılmış görüntüsü..
Nusaybiye Mardin'e yaklaşık 60 km. uzaklıkta bulunan Suriye sınırında bir ilçe.. Biz Nusaybiye'ye vardığımızda gece olmuştu. Sabah kalktığımızda ilk işimiz Peygamber Efendimiz (sav)'in torunlarından Zeynel Abidin (ra)'in türbesine gitmek oldu. Burada aynı zamanda Zeynel Abidin (ra)'in  kızkardeşi Zeynep (ra)'in de türbesi bulunuyor. Görmeyi nasip ettiği için Rabbime binlerce şükür..

Türbe ziyaretinden sonra "Kaçakçılar Çarşısı"na gittik. Suriye'den kaçak olarak gelen ürünler burda çok ama çok ucuz fiyata satılıyor.. Kozmetik, hediyelik eşya, çay, baharat,kahve, giyim-kuşam,.... Ne ararsan var.. Ablam gibi alışverişe bayılan birini çarşıdan toparlamak baya zor oldu..:) Valla ne yalan söyliyim ben bile kendimi alamadım.. Çok hoş ve orjinal şeyler vardı.. Epey bir alışveriş yaptık..
Kısa zamana sıkıştırdığımız gezi hem yorucu hem de çok keyifliydi.. İnşaallah daha geniş bir zamanda ve biraz daha ılık bir havada tekrar gitmek ve göremediğimiz yerleri de gezmek istiyoruz... Ama gezebildiğim kadarıyla gerçekten çok beğendim.. Gitmek isteyenlere tavsiye olunur...;)

1. ohh süper bir gezi olmuş. mardini çok merak ediyorum, herkes çok güzel diyor.

2. evet canım gerçekten öyle.. ama daha uygun bir mevsimde daha detaylı gezilmeli.. inşaallah sen de gezip bizimle paylaşırsın;) sevgiler..

3. Sema hanım,nazik ziyaretiniz için teşekkür ediyorum.Blogunuzu bu kadar geç keşfettiğime üzüldüm.Ne kadar sıcak içten herşey.Tam benlik:))..Nerde oturduğunuzu tam olarak kestiremedim ama muhteşem güzel bir yere benziyor.yolumuz Mardin'e benim rahatsızlığımdan dolayı 2009 da devam edemedi ama bu yıl kısmetse düşünüyorum.en çok merak ettiğim yerlerden biri.ayrı bir havası olmalı.Tekrar muhabbetle..

4. Şu Mrdin'i merak ettiğim kadar hiç biryeri merak etmiyorum.Bütün ailem gidip gördü bir ben göremedim.Sokaklarını,insanlarını,gece görünüşünü çok görmek istiyorum.Resimlerin çok hoşuma gitti.Teşekkürler..Sevgiler..

5. çok teşekkür ederim canım.. inşallah sen de en yakın zamanda gönlünce gezersin oralarda.. benden de sevgiler..

6. limon çiçekleri: ben de çok teşekkür ederim ziyaretiniz ve güzel sözleriniz için.. oturduğum yer adıyaman'ın gölbaşı ilçesi.. küçük şirin biryer.. ayrıca birçok ilin geçiş güzergahında .. biz de fırsat buldukça buraları gezip görmeye çalışıyoruz.. bu yıl inşallah siz de mardin ve çevresindeki güzel yerleri gezme imkanı bulursunuz.. tekrar teşekkürler ve sevgiler..

7. ne hos bır gezı olmus...TR'ye donunce gıtmek ıstedıgım yerrlerden bırı mardın dıgerlerınıde eklemek sart oldu cok begendım...ellerınıze saglık tesekkurler :)

8. ben de teşekkür ederim.. evet gerçekten görülesi yerler.. inşallah siz de gidersiniz.. sevgiler..