"Dünya ise; bütün şa'şaasıyla ahirete nispeten bir zindan hükmündedir.." BEDİÜZZAMAN

7 Ocak 2012 Cumartesi

İÇİMDEKİ CENNETE YOLCULUK


Son zamanlarda okuduğum en vurucu kitap diyebilirim. Ümit Meriç'in ropörtajlarından oluşuyor. Öyle güzel ifadeler kullanmışki Ümit Meriç dönüp dönüp okuyasım geldi bazı cümleleri. Minikten dolayı kah emzirirken kah bulduğum 5 dakikalık aralarda okuduğum için doyamadım.. Altını çize çize, notlar alarak birkez daha okuyasım var ilk fırsatta.. Ümit Meriç'in otuzlu yaşlardan sonra farkettiği müslüman kimliği ve islamiyete bakış açısı beni çok etkiledi. Özellikle duaya verdiği ehemmiyeti okudukça kendimi bu konuda çok yetersiz hissettim. Bir gün onun gibi dua edebilmeyi çok isterim. Velhasıl mutlaka okumanızı tavsiye edeceğim bir kitap.. Meraklılarına duyrulur.. 
Kitaptan hoşuma giden bir kaç pasaj:

...Bizim için yaratılmış olan bu kainatın ortasında, bizi kendisi için yaratmış olan Allah'ın kulu olma idrakine bihakkın kaç fani erebiliyoruz acaba? Bu yüzden ben son zamanlarda "Neler yapıyorsunuz?" diye soranlara, "İyiyim" gibi ezberlenmiş bir cevap vermiyorum. "Kul olmaya gayret ediyorum. Allah yardımcım olur, inşaallah." diyorum. Kul olduğumuzun şuuruna erebilmek, çok basit gibi duruyor ama galiba en zor şey.

... İslami göbek adım, Zeynep-Kamil doğumlu olduğum için, ayrıca babaannemin adı Zeynep olduğu için, Zeynep'tir. Buna uygun bir soyadı da Dimetoka Müftüsü olan babamın dedesi Hafız İdris Efendi'den geliyor. Ayrıca, Peygamberlere olan hayranlığım da yeni yeni başlıyor. İdris Nebi, Hazreti Ademin oğlu, Şit (a.s.)ın torunu. Müstear adım Zeynep İdrisoğlu oluyor. Bu adla iki ya da üç makale yayınladım Hisar'da. Dikkatim Batı'dan, kendi dünyama, dışımdan içime hicret ediyor.

...Önce sizsiniz, teneşirdeki siz... Öldünüz, üzerinizden bütün esvaplarınızla beraber bütün toplumsal vasıflarınız alındı! Yani ne profesör, ne danışman, ne de Cemil Meriç'in kızısınız. Dolayısıyla İslamiyet'in farzlarının yerine getirilmesi halinde 'teneşirdeki ben'le daha yaşarken tanışıyor, hatta onu çok aşıp cennete kanatlanmak imkanını buluyorsunuz. Tekrar çamur olacak bedenimizle Cenab-ı Hakk'ın huzuruna varacak olan nurumuz yani ruhumuzun birbirinden kesinlikle ayrılabileceği tecrübesini, yaşarken idrak ediyorsunuz.

2 yorum:

  1. çok güzel bir kitap önerisi..uzun zamandır okumayı planladığım ve okumadığım her gün kendimi zararda saydığım..Ümit Meriç çok kıymetli biri benim için.Dilerim okurum en kısa zamanda..dilerim herkes okur..münevver hanımefendilere ve onların yetiştireceği münevver,Medenî (Medineli..) evlatlara muhtacız çünkü!.. muhabbetle efendim.

    YanıtlaSil
  2. benim içinde senin yazındaki vurucu cümle:''kul olmaya gayret ediyorum''oldu..maşaallah..
    kitap tavsiyeni mutlaka değerlendireceğim..
    bu arada minik kuzuyada maşaallah..Rabbim esirgesin..

    YanıtlaSil