"Dünya ise; bütün şa'şaasıyla ahirete nispeten bir zindan hükmündedir.." BEDİÜZZAMAN

13 Ekim 2011 Perşembe

FIRINDA ETLİ PATLICAN


Bu aralar günler çok yoğun geçiyor..  Hala ısrarla işe gitmeye devam ediyorum.. Memur olsaydım resmi iznim çoktan başlamış olcaktı.. Normal saatlerinde olmasa da geç gidip erken gelerek bir şekilde denge kurmaya çalışıyorum. Bakalım kendimi iyi hissettiğim sürece gitmeye devam edicem inşallah.. Ama son zamanlarda daha çabuk yorulur oldum. Kendimi çok enerjik hissettiğim zamanlarda bile az bir işle çok yorulduğumu farkediyorum. Dün evimizde doğalgaz tesisatı ile ilgili bir çalışma yapıldı. Ustalar gittikten sonra evin hali oturup ağlanacak cinstendi.. Eşim gelince biraz toparlarız diye düşündüm. Zaten bugün temizlik olcağı için sadece ayakkabıyla dolaşılacak moddan çıkması yeterliydi..:) Ama ben birkaç eğilip kalkmadan sonra artık değil birşey yapmak ayakta duramıyacak duruma geldim. Eşim sağolsun gerektiği kadarını yaptı da içim rahat etti. Çok şükür bugün  normal moduna girdi ev...
Bu yemeği geçen hafta birgün yapmıştım. Ama bir türlü elim deyip de yazamadım. Patlıcanla yapılan yemekler de benim favorilerim arasındadır. Evlenip de buraya geldiğim de gördüğüm yeni yemeklerden biri de ismi "tava" olan bir yemekti. Aslında niyetim o yemeği yapıp paylaşmaktı ama evde biber olmadığını farkedince doğaçlama olarak bu yemeği yapmaya karar verdim..

Malzemeler:
6-7 adet küçük ve ince patlıcan
250 gram kadar kuşbaşı et
1 orta boy soğan
1 tatlı kaşığı biber salçası
1/2 tatlı kaşığı domates salçası
1 orta boy domates
Tuz

Yapılışı:
-Öncelikle kuşbaşı eti 1,5 saat kadar haşlıyoruz. (Tamamen yumuşak hale gelinceye kadar, etin cinsine göre süre değişebilir)
-Bu arada alaca olarak soyduğumuz ve bol tuzlu suda beklettiğimiz halka şeklinde doğranmış patlıcanları teflon tavada az yağda hafif kızartıyoruz.
-Çok az miktar sıvıyağda pembeleştirdiğimiz ince doğranmış soğanlara domates ve biber salçasını biraz sulandırarak ilave ediyoruz..
-Daha sonra soğan salça karışımına haşlanmış etlerimizi ve tuzu da ilave ederek 3-4 dakika kavuruyoruz.
-Borcamın altına hafif kızarmış patlıcanları diziyor ve üzerine etli harcımızı yayıyoruz. En üste de domates dilimlerini diziyoruz. Az miktarda sıcak su ekleyerek fırında -200 derecede- 15-20 dakika pişiriyoruz..
-Patlıcanlı ve etli yemeklerin vazgeçilmezi pirinç pilavıyla servis edip afiyetle yiyoruz..:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder