"Dünya ise; bütün şa'şaasıyla ahirete nispeten bir zindan hükmündedir.." BEDİÜZZAMAN

29 Mayıs 2011 Pazar

REFLÜ

Son zamanlarda hamilelik komplikasyonlarından biri olan reflüyle boğuşuyorum.. Midemde ekşime, şişkinlik oluyor ve sanki yediğim herşey boğazıma dizilmiş gibi hissediyorum.. Dün akşam bu durum artık iyice canımı sıkmaya başladı. Çünkü iyi beslenmem gereken bu dönemde korkumdan doğru dürüst birşey yemek istemiyorum. Reflü tedavisinde kullanılan ilaçların bir kısmı gebelikte de kullanılabiliyor. Ben de yaklaşık 1 haftadan beri antiasit bir şurup kullanıyorum ama pek rahatlattığı söylenemez. Okuldan ve eğitimlerden hatırladığım şeyleri de uygulamaya çalışıyorum. Ama dün akşam unuttuğum şeyler olabilir düşüncesiyle biraz daha araştırma yaptım. Mesela nane, çikolata, gazlı içecekler vs. dikkat ediyordum ama domates hiç aklımda yoktu. Şu sıralar bahçe domatesleri çıktığı için bol domates tüketiyordum. Bir süre ona da dikkat etmem gerekecek. Bunlara bakarken bir de Prof.Dr. İbrahim Saraçoğlu'nun bir önerisi dikkatimi çekti. Dün akşamdan beri de onu uyguluyorum. Midede ekşime hissedildiği an sadece 2 yudum soğuk süt içmenin ve bunu 15 gün boyunca ekşimeyi her hissettiğinde tekrar etmenin reflü tedavisinde çok başarılı olduğunu yazıyordu. Bakalım uygulamaya çalışıyorum inşallah iyi olur. Dün akşamdan beri daha rahatım şükür. Bir de benim gibi reflüden şikeyet eden kişiler için naçizane tavsiyem yukarıda yazılanlara dikkat etmenin yanında, sık sık ve az az yemek (aah bir başarabilsem), yatmadan en az 1 saat önce yemeyi kesmek ve yatarken yüksek yastık kullanıp sol tarafa yatmaya çalışmak... Rabbim tüm hastalara şifa versin...

4 yorum:

  1. canım Allah şifa versin, inşallah çabuk ve kolay atlatırsın. hamilelikte böyle şeyler oluyormuş. hayırlısıyla hemen geçer inşallah. öptüm.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Sema bende bir reflü hastasıyım 3 yıldır çekmekteyim 2 defa endeskopi yapıldı 2.sinde ölümden döndüm doktorumun söylediklerini aynen uyguladım ilaçlarımı düzenli olarak kullandım doktorum da bana ağrım ve yanmalarım arttığı zaman 2 yudum soğuk süt içmemi önermişti yaptım ve halende gerektiği durumlarda yapıyorum çok faydasını gördüm yastığın yüksek olmasına zor alıştım ama oda faydalı oldu söylediklerinin yanında birde kızartmalardan patlıcan dan turşudan taze soğandan uzak durmalısın ben öyle yapıyorum akşamları normal çay yerine yeşil çay içiyorum portakal yemiyorum birde kısır çok dokunuyor dikkat etmelisin nacizane aynı dertten muzdarip bir abladan tavsiyeler canım
    sağlıklı günler olsun

    YanıtlaSil
  3. *yemyeşildeniz:teşekkür ederim tatlım.. amin inş.. öpüyorum ben de:)

    *papatya68:çok sağolun ablacım.. tavsiyelerinize uyucam inş.. her nekadar bazıları çok zor olsa da:( size de çok geçmiş olsun.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Hamileyken bende yaşamıştım aynı sorunu renie şurup kullanmıştım. Doktoruna bir sor istersen.
    (klasik türküm dimi bana yaradı sende al bundan komşum :) )

    YanıtlaSil